la nord de cercul polar

iata ca zilele de vacanta s-au terminat si ne-am intors la ale noastre pisici, care vor deveni mai numeroase miercuri, la slujba, unde se vede treaba ca ne vom muta cu sticlute si boccelute de-a lungul a doua saptamani pentru ca baietii nu mai au stare, la ale casei cu facturi, cumparaturi, vase si rufe de spalat si … la blog, cu premii de trimis (imi cer scuze pentru cei care inca nu le-au primit), cu vesti bune despre care sper sa va povestesc cat mai curand (multumesc, Loredana!) si cu foarte multe impresii de calatorie, aventuri si peripetii prin orasele si muntii Norvegiei.

In aceste aproape 11 zile am vizitat 5 orase, am incercat o noua companie aeriana, am mers cu masina, autobuzul, feribot, vas de croasiera si pe propriile picioare intr-un dintre cele mai frumoase calatorii din ultimii ani. Intre timp am terminat si vreo 5 carti mai mititele, genul de carti de calatorie, daca tot am avut de asteptat prin aeropoarte, gari si vapoare. O veste buna: n-am rau de mare! Dupa ani de zile in care raul de miscare mi-a amarat drumurile cu masina, descoperirea acestui mic fapt m-a umplut de incantare. Cu masinile inca ma lupt, dar intre timp am descoperit un off-button: daca nu-mi convine dau ochii peste cap si sforai incetisor. Singura problema e Vlad care vrea sa discute cu mintea „corpului” de langa el si-mi strica momentul de meditatie, vrand neaparat sa-mi dea sa ascult ceva sau sa vad ceva extrem de frumos in peisajul de rai prin care trecem. Cum ar fi renii de pe langa drum, care zac ca vacile noastre in mijlocul drumului romanesc (sau elvetian ca si aici la fel de needucate sunt) nestiind in ce directie sa o ia. Sau macar ce cautau p-acolo, pe drum sau poate nu stiu unde e iarba mai verde (sau galbena prin Norvegia). Cel putin au coarne frumoase si stau la fotografiat. Asta fiind unul dintre miliardele de motive pentru care il iubesc pe Vlad: atunci cand vede ceva interesant, trebuie neaparat sa vad si eu!

Incep oarecum de la coada la cap, cu concluziile vacantei in Norvegia si anume cu cele 5 lucruri extrem de importante de tinut minte pentru organizarea unei vacante in Norvegia:

1. adu-ti aminte sa iti iei cardul de student cu tine! In Norvegia, reducerile pentru studenti sunt considerabile si nu au limita de varsta astfel incat si cardurile noastre, al meu pentru ca sunt inca inregistrata ca studenta, noroc cu invatarea continua si Vlad cu a doua lui facultate (:D al meu e floare tomnatica). eu am lasat cardul acasa, Vlad nu si bine a facut pentru ca ne-a adus cateva reduceri substantiale in excursiile facute.

2. uita-te dupa Flybussen – adica autobuzele care fac legatura intre aeroport si centrul orasului (ba chiar cu opriri pe la principalele hoteluri) sunt mana cereasca pentru bugetul calatoriei. Majoritatea aeropoartelor in Norvegia sunt la o distanta considerabila de oras, iar taxiurile sunt destul de scumpe. Autobuzele circula dupa un program fix, pe care il respecta, sunt curate, civilizate si aproape de fiecare data am gasit loc in fata si am putut inclusiv face poze pe geam. Biletul se poate cumpara de la sofer, iar cel dus-intors este mai ieftin si merita intregat daca il puteti lua deja la prima cursa, cel din Oslo are valabilitate o luna.

3. intreaba la oficiul de turism ce excursii poti face. De obicei excursiile in afara oraselelor norvegiene se fac cu transportul in comun, ceea ce le fac destul de accesibile si majoritatea implica mai multe mijloace de transport combinate: autobuz, feribot, vapor, ceea ce le face aventuroase.In general, oficiile de turism ofera informatii pretioase, mai greu accesibile online sau in ghiduri, iar fetele sunt foarte prietenoase si dispuse sa te ajute.

4. limba engleza este absolut suficienta sa te descurci, absolut toata lumea o vorbeste mai mult sau mai putin corect. De obicei mai mult.

5. stai cu ochii pe prognoza meteo. Aversele de ploaie sunt frecvente si te poti trezi ud pana la piele in cateva minute. Ai intotdeauna o canadiana potrivita pentru vant si ploaie indiferent daca esti in Oslo sau in munti. Nu pleca pe trasee decat daca sansele de ploaie sunt minime sau fii pregatit sa suporti schimbarile bruste ale vremii. Un citat dintr-una dintre brosurile lor: in Norvegia se discuta foarte mult despre vreme, pentru ca o au din plin.

o plimbare printre insule la nord de Tromso
luminile tinutului norvegian sunt de basm, ai impresia ca visezi si nu ai vrea sa te mai trezesti
am fost atat de fericita sa vad soarele iesind dintre nori si stand asa la vedere vreo cateva zile
Nenumarate nuante de albastru, producatoare de endorfine si voie buna!
prima noapte dupa cercul polar, la ora 23, dar in lumina arzatoare ca in miezul zilei

17 comentarii

1. Mie imi pare bine ca ati revenit caci banuiesc ce povesti frumoase urmeaza 🙂 Poza cu ceasul si soarele este dementiala 🙂

1. multumesc, Bia! Mai am cateva poze asa, nu-mi venea sa cred cum arata si nu mi-a trecut prin cap alta idee de a arata cat e ceasul in poza. Stiu ca se poate imprima pe poza, dar nu-mi place cum arata in plus, poti sa setezi ce ora vrei tu :))))

2. Interesanta chestia cu cardurile studentesti. :))
    Fotografiile tale sunt toate atat de frumoase, pe cand ale lui Vlad arata realitatea mai in detaliu, chiar daca nu este mereu placut ochiului. Va impartiti si pe bloguri sarcinile. Unul ne arata minuni, celalalt ne deschide ochii.
    Mi se pare ca lipseste un cuvant aici: Nu pleca pe trasee decat daca esti sansele de ploaie sunt minime

1. mda, intr-adevar fraza aia suna aiurea, o corectez acum 🙂 Multumesc! Hahahaha, nu m-am gandit la varianta lui Vlad ca fiind mai realista, el in general scrie despre ce pateste el. Eu nu prea le patesc sau daca le patesc nu-s de spus :)))) Dar ni s-a mai zis o data lucrul asta: putem scrie fara grija despre acelasi subiect, nu ne vom suprapune deloc nici la pareri si nici la descrieri. Culmea este ca ne intelegem fara probleme si avem aceleasi preferinte. Dar stilul e diferit.

1. Daca imi aduc aminte bine in jur de 40-45 de minute, dar depinde pe ce aeroport aterizezi! Noi am fost pe Gardemon si tot de acolo am luat zborul intern. Este destul de scump biletul de Flybussen, dar neaparat sa iei carnetul de student, ai o reducere destul de mare. Biletul il poti lua de la automat sau de la sofer si cel mai bine este sa-l iei dus-intors pentru ca e valabil o luna!